torstai 26. syyskuuta 2013

I Feel Like Dancing

Aloin tuossa joku ilta miettimään missä juuri minä olen hyvä. Mitä minä osaan tehdä ehkä keskivertoa paremmin, tai olen muuten vaan lahjakas. Kaikki, jotka ovat meidän kotona käyneet, tietävät että äitini on todella lahjakas maalaamaan. Olenkin usein harmitellut, ettei lahjakkuus ole periytynyt, ei sitten vähääkään.. Babcia taas on nuorena ollut musiikillisesti lahjakas, niin laulussa kuin soittamisessa. Entäs minä sitten?

Montaa lajia on kokeiltu, muttei mikään ole oikein kolahtanut, paitsi ratsastus ja joukkuevoimistelu. Toinen on naurettavan kallista, ja toiseen olen jo aivan liian kankea, eivätkä paikat varmaan muutenkaan kestäisi. Jalkapallo oli kyllä hauskaa, ja pianonsoittoa olisi sittenkin vaan pitänyt jatkaa..

Sitten mulla välähti. Rakastan tanssimista, vielä tarkemmin salsaa. Salsaan sain ensikosketukseni vielä Espanjassa asuessani, parempaa paikkaa salsan tanssimiseen saa hakea. Palatesssamme sitten Suomeen aloin heti katsella mahdollisia paikkoja, joissa olisi salsatunteja tarjolla. Kävinkin Helsingissä yhdellä tunnilla, mutta mielummin kävisin paikassa, jonne pääsisi hurauttamaan ihan vaan pyörällä. Oli muuten aika erilaista tanssia suomalaisten, jotka ovat lievästi sanottuna, noh jäykkiksiä, kuin espanjalaisten, joilta sujuu niin tanssi kuin ihmisten kanssa seurustelu.

Salsan pariin minut tutustutti ystäväni, jonka poikaystävän perhe pyöritti pienimuotoista tanssisalia. Siellä ei ketään katsottu päästä varpaisiin, vaan tanssimassa olivat kaiken ikäiset ja tasoiset. Jopa perheen pojat, jotka olivat varsin hyviä tanssimaan, tulivat tanssimaan ihan aloittelijoidenkin kanssa. Ihan samaa ei kuitenkaan taida löytyä täältä Suomesta, harmi.

Heti ensiaskelista lähtien salsa tuntui jotenkin todella luontevalta ja ihanalta. Ja kehityessäni ajattelin, että hei mähän olen aika hyvä tässä, tästä mä tykkään. Uskaltauduin jopa Espanjassa koulun musikaaliin pariin tanssiesitykseen mukaan. Tuntui kyllä itsetunnossa, kun eräs opettaja huikkasi seuraavana päivänä koulussa, että "hei, hienosti tanssittu Laura". Olin kyllä yhtä hymyä koko päivän.

Lähin paikka salsan harrastamiselle olisi tietenkin Keravan tanssiopisto, mutta luettuani kuvauksen ei se ollut ihan sitä mitä etsin, eikä edes parisalsaa. Vaikutti vähän sellaiselta tätitoiminnalta, jos joku ymmärtää ilmauksen..

Joten, jos joku tietää paikan missä annetaan salsatunteja, niin voisi laittaa kommenttia tulemaan, olisin todella kiitollinen. :) Itse kun en meinaa löytää tästä lähistöltä mitään sopivaa..



Kuvat googlesta.


2 kommenttia:

  1. Heitin sulle haasteen ;) Käy kurkkaa! (ei oo pakko tehä jos et jaksa :DD)

    VastaaPoista